Toyota Avrupa’dan 2024’te tüm zamanların satış rekoru

Toyota Avrupa, Elektrikli Araç Satışlarındaki Başarısını Artırarak Yükselişe Geçti

Toyota Avrupa, çoklu mobilite stratejisi çerçevesinde tam hibrit, şarj edilebilir hibrit, tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçlarıyla başarılı bir performans sergileyerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4’lük bir artış elde etti. Elektrifikasyona sahip araçların satış oranı yüzde 74’e çıkarken, 900 bin adedin üzerinde elektrikli araç satıldı.

Tam elektrikli araç satışları yüzde 18, şarj edilebilir hibrit satışları yüzde 36, tam hibrit satışları ise yüzde 9 artış gösterdi. Toyota markası ise yüzde 3’lük bir artışla 1 milyon 128 bin 948 araç satışı gerçekleştirerek Avrupa’nın en çok tercih edilen ikinci markası oldu.

Toyota Professional ticari araç segmentinde 132 bin 614 adetlik satış elde ederken, Türkiye’de de üretilen modeller olan Toyota C-HR’nin de içinde yer aldığı araçlar, Avrupa’da en çok tercih edilen modeller arasında yer aldı.

2024 yılına dair hedeflerine ulaşan Toyota, Türkiye pazarında da büyük ilgi gördü ve yüzde 58’lik hibrit pazar payıyla liderliğini sürdürdü. Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid ve RAV4 gibi SUV modelleri Türk tüketicilerden yoğun ilgi görerek Türkiye satışlarının yüzde 32’sini oluşturdu.

Geçen yılın Ekim ayında Türkiye pazarına sunulan Land Cruiser Prado modeli de özellikle dikkat çekti ve Toyota’nın başarısına önemli katkı sağladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir